طراحی

پیش از همه به سراغ طراحی و مشخصات ظاهری لپ تاپ استوک Microsoft Surface Pro 3 core i7 8GB RAM 256GB SSD می‌رویم. این محصول بدون شک باریک‌ترین دستگاهی است که از پردازشگرهای سری Core i استفاده می‌کند. هم سرفیس پرو و هم سرفیس پرو ۲ ضخامتی برابر با ۱۳ میلیمتر داشتند. اما مهندسان مایکروسافت توانسته‌اند ضخامت جدیدترین نسل از این محصولات را به ۹٫۱ میلیمتر برسانند. اما همه چیز به باریکی سرفیس پرو ۳ محدود نیست. لپ تاپ استوک

این لپ تاپ به مراتب سبک‌تر از دو نسل قبلی‌اش است. پرو ۳ حدود ۷۹۰ گرم وزن دارد. این رقم برای پرو و پرو ۲ بیش از ۹۰۰ گرم بود. این قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید پرو ۳ نمایشگری ۱۲ اینچی دارد، یعنی ۱٫۴ اینچ بزرگ‌تر از دو لپ تاپ قبلی. حال بیایید وزن سرفیس پرو ۳ را با مک بوک ایر شرکت اپل مقایسه کنیم. شما چه فکر می‌کنید؟ محصول مایکروسافت ۸۰۰ گرم و مک بوک ایر ۱۳۵۰ گرم. اما باید منصف بود سرفیس پرو ۳ یک لپ تاپ تکامل یافته است و مک بوک ایر یک لپتاپ فوق مدرن!

شما می توانید لپ تاپ استوک سرفیس پرو ۳ را ارزانترین از هر جایی و با قیمت بسیار مناسب از فروشگاه اینترنتی کارون خرید نمایید و از خدمات پس از فروش آن نیز بهره مند شوید

ساخت

گویا فن و صدای چرخش آن، جزء جدایی ناپذیر از سرفیس های مایکروسافت است. این شرکت ادعا کرده زین پس کاربران با صدای چرخش فن و وزش باد حاصل از خروج حرارت از آن مواجه نخواهند شد. ادعای مایکروسافت تا حد زیادی درست است ولی به معنای حذف کامل صدای فن نیست.

 

یکی دیگر از پیشرفت‌های نسل جدید این لپ تاپ مربوط به پایه نگهدارنده پشت آن است. در بررسی سرفیس پرو ۲ پایه نگهدارنده این لپ تاپ در دو زاویه مختلف قابل تنظیم است. اما باید بدانید که پایه نگهدارنده نسل سوم سرفیس پرو تکامل پیدا کرده و می‌توان آن را در حالات مختلف بین زاویه ۲۲ درجه تا ۱۵۰ درجه تنظیم کرد. این قضیه به بهتر دیده شدن نمایشگر کمک زیادی می‌کند.

 

با نگاهی به نمای روبرویی این محصول یک تغییر بنیادین دیگر هم مشاهده خواهید کرد: جای لوگوی ویندوز عوض شده است. همان‌طور که می‌دانید این لوگو در قالب یک دکمه خازنی عمل کرده و کاربر را به رابط کاربری موسوم به مترو (صفحه ای با موزائیک‌های رنگی) هدایت می‌کند. این دکمه که تا پیش از این بر روی طول لپ تاپ بود، حال به عرض لپ تاپ منتقل شده. اما دلیل این انتخاب مایکروسافت چیست؟ شاید می‌خواسته کاربران را متقاعد کند که می‌توانند از لپ تاپ در حالت عمودی هم استفاده کنند.

فروش لپ تاپ های استوک اروپا

شاید هم این مسئله با طراحی کاورهای جدید سرفیس پرو ۳ مرتبط باشد. کاورهای جدید مایکروسافت بخشی از حاشیه دور نمایشگر را می‌پوشانند. مایکروسافت در این محصول رنگ دودی را کنار گذاشته و به سراغ رنگ نقره ای رفته است. بدنه لپ تاپ هم همچنان خوش ساخت و زیباست و در آن از آلیاژ منیزیوم استفاده شده. با نگاهی به کناره های دستگاه درگاه Full USB 3.0، شیار microSD، درگاه موسوم به Mini DisplayPort و جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون را خواهیم دید.

نقاط قوت لپ تاپ استوک Microsoft Surface Pro 3 core i7 8GB RAM 256GB SSD

بررسی

  • صفحه نمایش ۱۲ اینچی و با کیفیت

  • پردازشگر قدرتمند

  • هشت گیگابایت رم

  • طراحی ساده و مدرن

  • بهره مندی از درگاه Full USB بر روی بدنه تبلت

  • کیفیت بالای ساخت

  • ویندوز ۸٫۱

  • پشتیبانی از قلم اکتیو

  • شارژدهی خوب باتری

کیبورد

در اکثر بازارها سرفیس پرو ۳ در ۲ نسخه با کیبورد و بدون کیبورد با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسد. کیبورد اختصاصی سرفیس موسوم به کاور (Cover)، هم یک کیبورد کامل است و هم از نمایشگر محافظت می‌کند. کیبورد (تایپ کاور) جدید مایکروسافت از نسخه های قبلی‌اش بزرگتر است. این کاور از یک لولای اضافه بهره می‌برد که باعث تا شدن لبه بالایی کاور و اتصال آن به بدنه لپ تاپ می‌شود.

این طراحی با وجود ساده بودن، از لحاظ ارگونومیک پیشرفت چشمگیری محسوب می‌گردد؛ زیرا برای تایپ کردن زاویه بسیار مناسب‌تری را به کاربر می‌دهد. البته خیالتان راحت باشد؛ در سرفیس پرو ۳ همچنان می‌توان از نسخه های قبلی تایپ کاور استفاده کرد.

نمایشگر

ما همیشه نمایشگرهای سرفیس ها را تحسین کرده‌ایم. صفحه نمایش سرفیس پرو ۳ هم از این قاعده مستثنی نیست. اول از همه باید تکرار کنیم که این لپ تاپ نمایشگری ۱۲ اینچی دارد. لازم به ذکر است که پرو و پرو ۲ نمایشگرهایی ۱۰٫۶ اینچی داشتند.

لپ تاپ استوک Microsoft Surface Pro 3
نمایشگر – لپ تاپ استوک Microsoft Surface Pro 3

سرفیس پرو ۳ به نمایشگری با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۱۶۰ مجهز شده است. این صفحه نمایش از نوع ClearType Full HD بوده و با همراهی پنل IPS، زاویه دید خوبی به کاربر می‌دهد. انتخاب نسبت تصویر ۳:۲ هم به نوبه خود جالب توجه است. با وجود کوچک‌تر بودن این نمایشگر نسبت به نمایشگر مک بوک ایر، محصول مایکروسافت به خاطر رزولوشن بالاترش، ۶ درصد محتوای بیشتری را نسبت به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی مکبوک ایر پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

سخت افزار و نرم افزار

سرفیس پرو ۳ در کانفیگ های مختلفی روانه بازار شده و قیمت‌های متنوعی دارد. مایکروسافت، سرفیس پرو ۳ را با ۵ انتخاب اصلی عرضه می‌کند.

در نظر داشته باشید که اگر مدل‌هایی با فضای ذخیره سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت را خریداری کنید، لپ تاپ شما ۴ گیگابایت رم را در خود خواهد دید. حال اگر به سراغ مدل‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی بروید، ۸ گیگابایت رم خواهید داشت. حال بیایید یک گانفیک متوسط از سرفیس پرو ۳ را در نظر بگیریم. تصور کنید محصول مورد نظر ما نسل چهارم پردازشگر Core i5 موسوم به هزوِل (Haswell) و ۸ گیگابایت رم را در خود دارد. با کمی اغماض می‌توان گفت که محصولی با این مشخصات با بسیاری از لپتاپ های خوب با رده کاربری عمومی، قابل رقابت است.

در مجموع سرفیس پرو ۳ از قدرت پردازشی بالایی برخوردار است و از این لحاظ یک سر و گردن بالاتر از سایر لپ تاپ های ویندوزی بازار ایستاده. لازم به ذکر است که همچون دو نسل قبلی، در سرفیس پرو ۳ هم از درگاه HDMI و GPS خبری نیست. همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید، سرفیس پرو ۳ با سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ پرو همراه شده است. قابلیت‌ها و جذابیت‌های این سیستم عامل بر کسی پوشیده نیست.

در بررسی لپ تاپ های ویندوزی میان رده معمولا به این نکته اشاره می‌کنیم که نباید زیاد بر روی قدرت پردازشی این لپ تاپ ها حساب باز کنید. اما در مورد محصولات سرفیس پرو و به خصوص سرفیس پرو ۳ کمی داستان متفاوت است. سرفیس پرو ۳ کاملا می‌توانند شانه به شانه لپتاپ های امروزی حرکت کند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت، اجرای روان نرم افزارهای کاربردیتان را بر دوش این دستگاه بگذارید. با توجه به سخت افزار موجود در این مدل‌ها باید بگوییم کاربری روان و به دور از دردسری در انتظار کاربران است.

باتری و دوربین

لپ تاپ استوک Microsoft Surface Pro 3
دوربین – لپ تاپ استوک Microsoft Surface Pro 3

به گفته مایکروسافت، سرفیس پرو ۳ می‌تواند در حالت وای-فای تنها با یک بار شارژ کامل، تا ۹ ساعت سر پا بایستد. همچنین در زمان رونمایی این محصول اشاره شد که این لپ تاپ ۱۵ تا ۲۰ درصد شارژدهی بهتری نسبت به باتری نسل قبلی دارد. ادعاهای مایکروسافت را می‌توان تا حد زیادی تائید کرد. یک چیز حتمی است: شارژدهی باتری سرفیس پرو ۳ بهتر شده. تست‌های مختلف نشان داده‌اند که باتری این لپ تاپ در حالت وای-فای روشن و با روشنایی خودکار غیر فعال شده، قادر است چیزی حدود ۷ ساعت و نیم ویدیو را بدون وقفه پخش کند.

نسل اول سرفیس پرو هم در همین شرایط تنها ۴ ساعت و نیم شارژدهی داشت. تا این جا گفتیم که پرو ۳ از برخی جهات حتی از مک بوک ایر اپل هم سَر تر است. اما از لحاظ شارژدهی باتری چطور؟ به طور حتم هنوز سرفیس پرو ۳ چند قدم عقب‌تر ایستاده. باتری محصول مایکروسافت نسل به نسل بهبود یافته و خود را به مرز شارژدهی آلترابوک های مدرن رسانده. لازم به ذکر است که باتری سرفیس پرو ۳، از سرعت شارژ بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که شما تنها در عرض ۹۰ دقیقه می‌توانید بیش از ۷۰ درصد باتری را شارژ کنید.

مایکروسافت این بار برای دوربین‌های محصول خود سنگ تمام گذاشته. این شرکت یک جفت دوربین ۵ مگاپیکسلی را برای سرفیس پرو ۳ در نظر گرفته است. هر دو دوربین قادرند با کیفیت ۱۰۸۰p فیلم‌برداری کنند. کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط این دو دوربین هم رضایت بخش است، اما خُب، هنوز با ایده آل فاصله دارند. دوربین جلویی هم در مواقع نیاز در قالب وبکم عمل کرده و به بهترین شکل ممکن شما را در مکالمات ویدیویی با اسکایپ یا هر پیام رسان دیگری یاری می‌دهد.

جمع بندی

مایکروسافت، این غول دنیای تکنولوژی، در هنگام رونمایی از لپ تاپ استوک Microsoft Surface Pro 3 core i7 8GB RAM 256GB SSD  محصول جدیدش را این گونه معرفی کرد. گویا سرفیس پرو ۳ دیگر تنها قاتل آیپد نیست، بلکه آمده تا رقیب سرسختی برای رده بالاهای دنیای لپتاپ ها باشد. اگر تا دیروز همه آن را با آیپد ایر مقایسه می‌کردند، حال کار به جایی رسیده که آن را رقیبی برای مک بوک ایر اپل می‌دانند.

لپ تاپ استوک سرفیس Pro 3 امسال با نمایشگری ۱۲ اینچی، قلم و پایه نگه دارنده تکامل یافته، باتری بهتر و مجموعه ای از بهترین‌های سخت افزاری و نرم افزاری رونمایی شد. این روزها لپ تاپ های ویندوزی متنوعی وارد بازار شده‌اند. اما این تنها سرفیس است که هم در بخش سخت افزار و هم در بخش نرم افزار زیر نظر یک شرکت واحد و با کیفیتی مثال زدنی تولید می‌شود.

منبع : فروشگاه اینترنتی فی کارون