عمده ترین دلیلی که باعث می شود تا به خرید لپ تاپ استوک روی بیاورید، قیمت و کیفیت فوق العاده آن ها است. حتما تا حالا واژه استوک به گوشتان خورده است مطمئنا شما با شنیدن واژه استوک معانی مختلفی از آن برداشت میکنید. در ایران به کالاهایی که کارکرده یا به عبارتی دست دوم هستند کالای استوک گفته میشود اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته میشود. بنا به سیاست های جالبی در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی مشتریان میتوانند کالای خریداری شده را تا مدت 30 روز بدون هیچ دلیلی مرجوع کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنند. کالای برگشتی به دلیل باز بودن کارتون کالای نو شناخته نمیشود، بنابراین به هیچ وجه وارد فروشگاه نمیشوند و مستقیما به انبار فرستاده می شود. با نگاهی به جدول قیمت روز لپ تاپ و بررسی مشخصات آن ها، مقرون به صرفه بودن لپ تاپ استوک از لحاظ کارایی برای شما به اثبات می رسد.

بعد از انبار کردن، کالاها درجه بندی شده و در گرید های A,B,C و D به صورت عمده به فروش میرسند. بدین ترتیب ممکن است شما کالای استوکی را خریداری کنید ولی کالا به صورت دست نخورده و کاملا نو باقی مانده باشد! البته بدیهی است که این کالا از درجه ی A است. با توجه به این مطالب از این پس می توانید اجناس استوک دارای درجه A و با اطمینان از نو بودن، اصل بودن با خیال راحت خریداری نمایید.

انواع دسته بندی های محبوب در این زمینه عبارت اند از :

 

لپ تاپ استوک گیمینگ

لپ تاپ های گیمینگ از سخت افزار ویژه و بالایی برخوردار هستند. کارت گرافیک های انویدیا و AMD، نقش تعیین کننده ای در این محصولات دارند و نیازهای گیمرها را پوشش می دهند و حتی افرادی که لپ تاپ مهندسی نیز نیاز دارند، اغلب به سراغ لپ تاپ گیمینگ می روند. اچ پی، ایسوس، ریزر، MSI و حتی ایسر از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات به شمار می روند. یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ گیمینگ، قیمت مقرون به صرفه آن نسب به مدل های نسل جدید و آکبند می باشد.

 

لپ تاپ استوک اروپایی

بنا به سیاست های جالبی در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی مشتریان میتوانند کالای خریداری شده را تا مدت 30 روز بدون هیچ دلیلی مرجوع کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنند. کالای برگشتی به دلیل باز بودن کارتون کالای نو شناخته نمیشود، بنابراین به هیچ وجه وارد فروشگاه نمیشوند و مستقیما به انبار فرستاده می شود.این لپ تاپ ها تحت سفارش کشورهای مختلف اروپایی ساخته می شوند. کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله دبی، مهمترین مرکز واردات لپ تاپ استوک اروپایی به خاورمیانه است.

لپ تاپ استوک لنوو

کمپانی لنوو، یک شرکت چند ملیتی فعال در زمینه تولیدات کامپیوتری از سال 1984 در آمریکا می باشد. این کمپانی همواره در زمینه ی آی تی فعالیت داشته و در زمینه هایی همچون، لپ تاپ، موبایل و تبلت نقش داشته است. لپ تاپ های ساخت این کمپانی، دارای تنوع بسیار زیادی در ویژگی و سخت افزار می باشند و طیف گسترده ای از کاربران با کاربری های متفاوت را پوشش می دهند. از مهمترین لپ تاپ های لنوو، سری تیکنپدهای خوش ساخت و حرفه ای این شرکت به عنوان استوک در بازار به فروش می روند. این کمپانی چینی، هر ساله محصولات جدید خود را در نمایشگاه و رویدادهای فناوری در سراسر جهان معرفی می کند. 

 

لپ تاپ استوک HP

شرکت آمریکایی HP، از مشهورترین تولیدکنندگان لپ تاپ، پرینتر و سرور در جهان است. ساختمان مرکزی این شرکت در کالیفرنیا واقع در آمریکا قرار دارد. نام اچ پی، مخفف کلمات Hewlett-Packard که نام دو سرمایه گذار اولیه آن است. محصولات این شرکت در دسته لپ تاپ ها، شامل سری های EliteBook، ProBook، Pavilion ، Envvy ... بوده و این شرکت، همواره در صدر پرفروش ترین برندهای بازار قرار دارد.لپ تاپ گیمینگ اچ پی در این سال ها، بیشتر تحت عنوان Omen با سخت افزار قدرتمند روانه بازار شده اند. لپ تاپ استوک HP، بیشتر در مدل های الایت بوک و پروبوک به دلیل طراحی مقاوم و صنعتی و همچنین قیمت مقرون به صرفه تر، وارد بازارهای خاورمیانه می شوند. این شرکت همواره در تولید لپ تاپ صنعتی نیز از بهترین و پرطرفدارترین برندهای بازار بوده است.

 

لپ تاپ استوک ایسوس

ایسوس از مشهورترین شرکت های تولید کننده لپ تاپ و تجهیزات رایانه ای در جهان است. این شرکت در سال 1990 در کشور تایوان آغاز به کار کرد. لپ تاپ گیمینگ ایسوس، از محبوب ترین گزینه ها در بین گیمرها و علاقه مندان به دنیای بازی های ویدئویی است. لپ تاپ های ایسوس در سری های N,K,U,H,S,X,Rog و .. هرکدام برای کاربری های مختلفی از جمله مالتی مدیا، باریک و سبک، گیمینگ، روزمره و گران قیمت در بازار عرضه می شوند.

 

 

تست لپ تاپ هنگام خرید

 

در صورتی که میخواهید خرید حضوری از یک فروشگاه فیزیکی را تجربه کنید و یا یک خرید آنلاین دارید و تنها یک هفته مهلت برای تست کامل لپ تاپ دارید، پیشنهاد میکنیم، چک لیست زیر را به همراه نرم افزارهای پیشنهادی آن اجرا کنید.

تست هارد لپ تاپ

از مهمترین علائم خرابی هارد لپ تاپ، صدای دیوانه کننده و کندی غیرمعمول ویندوز است. برای تست هارد، نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro یکی از بهترین گزینه ها می باشد و گزینه هایی از جمله درصد سلامت هارد و هشدار و خطاهای مربوطه را به شما نمایش می دهد.

تست باتری لپ تاپ

باتری یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ به خصوص برای کسانی است که نیاز به کامپیوتر قابل حمل دارند. برای تست این بخش پیشنهاد تیم نرم افزاری کِی لپ، استفاده از BatteryInfoView و نمایش اطلاعات باتری است. همچنین با کارکردن چندساعته با لپ تاپ به آسانی متوجه سالم بودن باتری آن خواهید شد.

تست صفحه نمایش لپ تاپ

وجود نقطه های ریز و هاله در صفحه نمایش برای بسیاری از ما ممکن است ناخوشایند باشد، پیشنهاد میکنیم با برنامه DFX در چندین رنگ مختلف از وجود عیب و ایراد در صفحه مطلع شوید. تشخیص این هاله در صفحه نمایش های مات و براق کمی متفاوت است.

تست رم و گرافیک لپ تاپ

برای تست این دو بخش سخت افزاری نرم افزار حرفه ای PassMark BurnInTest را به شما کاربران عزیز پیشنهاد میکنیم. این برنامه علاوه بر رم و گرافیک، سایر بخش های لپ تاپ را نیز به طور همزمان تست کرده و به طور کلی سیستم را زیر فشار می گذارد تا کارایی آن را سنجش کند.

نکات مهم...

بسیاری از مشتریان در هنگام خرید، بخش هایی از جمله اتصالات برق، ورودی ها و دستگاه های اتصالی از جمله وای فای و بلوتوث یا HDMI را بررسی نمی کنند. خرابی این بخش ها که عمدتا بخش های متصل به برد لپ تاپ شما هستند، ممکن است در آینده هزینه های زیادی برای شما محتمل شوند. اما کار نکردن یکی از پورت های USB  یا درایو نوری، مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی کند و با هزینه کمی قابل رفع می باشد. همچنین با دنبال کردن آموزش تعمیرات لپ تاپ در مجله کِی لپ، تا حد بسیار زیادی با نحوه باز و بسته کردن، ارتقا قطعات و تعویض بخش های مختلف لپ تاپ آشنا می شوید.

بهتر است بدانید که...

در چندسال اخیر شاهد افزایش واردات و خرید و فروش کالاهای استوک بوده ایم. فروشگاه های اینترنتی، کانال ها و حتی انجمن های بزرگ اینترنتی محلی برای فروش کالاهای استوک بخصوص لپ تاپ بوده است. مهترین مسئله ای که به پیش از خرید به ذهن خریداران می آید، این است که لپ تاپ استوک بخریم یا نه ؟ باید توجه داشته باشید، در صورتی که فروشنده خدمات مناسبی از جمله قیمت به صرفه و گارانتی را در خدمات خود داشت، به راحتی می توانید یک خرید لذت بخش را تجربه کنید. فروشگاه کِی لپ به عنوان وارد کننده لپ تاپ استوک در انواع مدل های متنوع و جدید، امکان فروش به تمام نقاط ایران از جمله تهران، اصفهان، کرج، تبریز، اهواز، بانه، گناوه، اراک، همدان، شیراز، کرمانشاه، کیش، کاشان و.... را با 6 ماه ضمانت و یک هفته مهلت تست مهیا نموده است. 

مزایای لپ تاپ های استوک

یکی از مهمترین عواملی که شما را به سمت خرید یک دستگاه استوک هدایت می کند، اختلاف قیمت بین لپ تاپ استوک و محصولات آکبند است. در برخی مدل ها مدل ها این اختلاف قیمت بسیار بیشتر می شود. برای مثال شما با بودجه ای 3 میلیون تومانی، میتوانید دستگاه استوکی با مشخصات بالاتری نسب به یک مدل نو با مشخصات پایین خریداری کنید. لپ تاپ های استوک در ایران بیشتر مدل های صنعتی برندهای مطرحی همچون اچ پی، دل و لنوو شناخته می شوند که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و امکانات قابل قبولی دارند.

انواع درجه بندی لپ تاپ استوک

از آن جایی که شما قصد خرید کالای استوک را دارید، در صورت تمایل می توانید از وضعیت ظاهری سفارش خود پیش از خرید اطمینان کامل را کسب کنید. کالای استوک کارکرده بوده و تمیزی ظاهری برای برخی مشتریان مهم است. بدین منظور کدکالا یا مدل درخواستی را در صورتی که در سایت موجود است، به پشتیبان فروشگاه اعلام کنید تا در اسرع وقت، تصاویر محصولات برای شما ارسال شود.

در صورتی که تجربه خرید لپ تاپ استوک دارید، نظرات خود درباره این لپ تاپ ها در همین پست به اشتراک بگذارید.

نمونه تصویر لپ تاپ گرید ++A