هک شدن حساب اینستاگرام مطمئناً می تواند وضعیت ترسناکی باشد ، خصوصاً اگر درآمد شما به فروش و ایجاد سود منجر شود.

بنابراین برای محافظت از هک شدن حساب اینستاگرام خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

 

خوب ، بهترین دفاع یک حمله قوی است! ما 4 روش برای ایمن نگه داشتن حساب شما به اشتراک می گذاریم - همچنین اینکه اگر حساب اینستاگرام شما هک شود چه کاری باید انجام دهید.

 

چگونه از حساب اینستاگرام خود در برابر هکرها محافظت کنیم 

  1. یک گذرواژه قوی انتخاب کنید
  2. احراز هویت دو عاملی را روشن کنید
  3. اطمینان حاصل کنید که حساب ایمیل شما امن است
  4. دسترسی به برنامه های شخص ثالث مشکوک را لغو کنید

مرحله شماره 1: رمزعبور قوی را انتخاب کنید 

هرچه کاربران بیشتری حساب های اینستاگرام ایجاد می کنند ، تلاش های بیشتری برای هک و فیشینگ صورت می گیرد هک اینستاگرام یکی از موارد مهم می باشد.

و مقصر شماره یک؟ یک رمز عبور ضعیف

به گفته ویکتور گرورز ، محقق امنیت در بنیاد GDI ، برای محافظت بیشتر باید از رمز عبور خودکار و مدیر رمز عبور استفاده کنید.

Geverrs توضیح می دهد: "شما هیچ تلاشی برای تلاش برای یادآوری آن ندارید." "مدیران رمز عبور وجود دارند که به شما امکان دسترسی به رمزهای عبور خود را از طریق رایانه رومیزی ، تلفن همراه و حتی وقتی به اینترنت متصل نیستید."

همچنین استفاده از رمز عبور منحصر به فرد برای هر یک از حساب های شما ایده خوبی است ، زیرا دسترسی به تمام اطلاعات شما را برای هکرها دشوار می کند.

پس از ورود به یک رمز ورود بالقوه ، آن را در گزینه Secure Is My Password برای بررسی نهایی وصل کنید - این به شما می گوید که آیا گذرواژه شما آنقدر قوی است که در برابر هک کردن مقاومت نمی کند.

نکته: همیشه قانونی بودن ایمیل هایی را که دریافت می کنید (نام فرستنده ، آدرس ایمیل ، URL که به آن لینک می کنند) بررسی کنید و هرگز رمز عبور خود را به شخصی که نمی شناسید یا به او اعتماد ندارید برای محافظت در برابر حملات احتمالی فیشینگ ندهید . برای جلوگیری از هک اینستاگرام حتما ایمیل معتبر وارد کنید

مرحله شماره 2: احراز هویت دو عاملی را روشن کنید

احراز هویت دو عاملی ، لایه دیگری از دفاع در برابر هکرها را ایجاد می کند.یکی از بهترین راه های برای جلوگیری از هک اینستاگرام

چگونه کار می کند؟ این یک فرآیند چند مرحله ای است که به کاربران نیاز دارد تا هویت خود را از طریق کد امنیتی تأیید کنند. به این ترتیب ، اگر از طریق دستگاه ناشناخته وارد اینستاگرام شوید ، از شما خواسته می شود کد را وارد کنید و تأیید کنید که شما هستید.

برای روشن کردن احراز هویت دو عاملی در Instagram ، به تنظیمات خود بروید و روی "احراز هویت دو عاملی" ضربه بزنید و جلو هک اینستاگرام را بگیرید.

روی «شروع به کار» ضربه بزنید ، دو گزینه برای انتخاب خواهید داشت: «برنامه احراز هویت (توصیه می شود)» و «پیام متنی».

حساب اینستاگرام هک شد

گزینه شماره 1: برنامه احراز هویت

گزینه "برنامه احراز هویت (توصیه می شود)" یک برنامه احراز هویت شخص ثالث است.

حساب اینستاگرام هک شد

اگر قبلاً یک برنامه احراز هویت نصب کرده باشید ، اینستاگرام به طور خودکار برنامه را پیدا می کند و کدی برای آن ارسال می کند. باید کد را بازیابی کنید ، آن را در اینستاگرام وارد کنید و احراز هویت دو عاملی روشن می شود.

اگر برنامه احراز هویت ندارید ، اینستاگرام برنامه ای را پیشنهاد می کند که می توانید قبل از تکمیل مراحل بارگیری کنید.

گزینه شماره 2: پیام متنی

اگر شماره تلفن تأیید شده در حساب شما وجود ندارد ، از شما خواسته می شود شماره ای وارد کنید. هنگامی که شماره تلفن خود را وارد کردید ، روی دکمه "بعدی" ضربه بزنید.

اکنون وقتی از طریق دستگاه ناشناخته وارد حساب اینستاگرام خود می شوید ، از شما خواسته می شود یک کد امنیتی را که با پیامک دریافت می کنید وارد کنید.

نکته: مراقب DM های مشکوک اینستاگرام باشید و هرگز مشخصات شخصی خود را به اشتراک نگذارید. اینستاگرام اخیراً هشدارهایی را از طریق حساب creators در مورد افزایش تلاش های فیشینگ اینستاگرام به اشتراک گذاشته است .

 

مرحله شماره 3: مطمئن شوید که حساب ایمیل شما ایمن است

فقط به آن ، حساب اینستاگرام خود - و بسیاری دیگر فکر کنید! - به حساب ایمیل شما پیوند داده شده است. اگر کسی به یکی دسترسی داشته باشد ، به همه دسترسی دارد. چیزهای ترسناک

در یک نظرسنجی اخیر ، 22٪ از کاربران اینترنت می گویند حساب های آنلاین آنها حداقل یک بار هک شده است ، در حالی که 14٪ گزارش کردند که بیش از یک بار هک شده اند.

منبع: Statista

بنابراین با توجه به این نکته ، بهتر است ایمیل خود را با احراز هویت دو عاملی یا رمزگذاری ایمیل ایمن کنید. این عوامل بازدارنده آسان می تواند کمک زیادی به محافظت از حساب اینستاگرام شما از دست هکرها کند.

مرحله شماره 4: لغو دسترسی به برنامه های شخص ثالث مشکوک 

معمولاً استفاده از اینستاگرام به عنوان یک حساب مجاز برای ورود به برنامه های شخص ثالث مانند خدمات دوستیابی ، بازی ها و ابزارهای ویرایش عکس ، معمول است.

اما آیا می دانید حتی اگر در هفته ها ، ماه ها یا حتی سالها از برنامه های شخص ثالث استفاده نکرده باشید ، ممکن است آنها به مشخصات رسانه اجتماعی و اطلاعات حساب شما دسترسی داشته باشند؟

و اگر پایگاه داده آنها هدف قرار گیرد ، جزئیات شما قابل جلب است. به همین دلیل اینستاگرام پیشنهاد می کند "قبل از تأیید مجوز برنامه شخص ثالث فکر کنید."

برای مدیریت برنامه های شخص ثالث ، نمایه اینستاگرام خود را در رایانه رومیزی خود باز کنید ، روی دکمه تنظیمات کلیک کنید و سپس روی "برنامه ها و وب سایت" کلیک کنید

در اینجا لیستی از برنامه هایی را پیدا کرده اید که اجازه دسترسی به آنها را دارید. در صورت مشاهده برنامه های مشکوک ، به راحتی می توانید بر روی دکمه "لغو دسترسی" یا "مشاهده و ویرایش" کلیک کنید.

توجه: بعداً یک عضو رسمی برنامه شریک اینستاگرام است. اگر در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی ما سوالی دارید ، در تماس با خود دریغ نکنید!

 
 
 
 
 
 

همه پست های اجتماعی خود را به صورت رایگان برنامه ریزی کنید

زمان کمتری را برای ارسال به شبکه های اجتماعی و زمان بیشتری را برای رشد تجارت خود اختصاص دهید.  

حساب رایگان دریافت کنید!

 

چگونه می توان یک حساب هک شده Instagram را بازیابی کرد

اگر مشکوک هستید که حساب اینستاگرام شما هک یا به خطر افتاده است ، مهم است که در اسرع وقت اقدام کنید. برای دسترسی مجدد به حساب خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. حساب ایمیل خود را برای پیامی از اینستاگرام بررسی کنید
  2. از اینستاگرام پیوند ورود به سیستم را درخواست کنید
  3. کد امنیتی یا پشتیبانی را از اینستاگرام درخواست کنید

مرحله شماره 1: حساب ایمیل خود را برای پیامی از اینستاگرام بررسی کنید

اگر ایمیلی از اینستاگرام دریافت کرده اید - aka، security@mail.instagram.com - به شما اطلاع می دهد آدرس ایمیل شما تغییر کرده است ، با استفاده از گزینه "برگرداندن این تغییر" در آن پیام ، می توانید این کار را لغو کنید.

مرحله شماره 2: پیوند ورود به سیستم را از Instagram درخواست کنید

اگر اطلاعات اضافی نیز تغییر کرد (مانند گذرواژه خود) ، باید پیوند ورود به سیستم را از اینستاگرام درخواست کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

در صفحه ورود به سیستم ، روی "رمز فراموش شده" (برای iOS) یا "برای ورود به سیستم کمک کنید" (برای Android) ضربه بزنید.

حساب اینستاگرام هک شد

شما را به "مشکلی در ورود به سیستم؟" صفحه (iOS) یا "ورود به سیستم راهنما" (Android).

حساب اینستاگرام هک شد

سپس روی "Send Login Link" (iOS) یا "Next" (Android) ضربه بزنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

حساب اینستاگرام هک شد

یک آدرس ایمیل ایمن وارد کنید که فقط شما می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. پس از ارسال درخواست خود ، در جستجوی یک ایمیل از Instagram با مراحل بعدی باشید.

مرحله شماره 3: درخواست کد امنیتی یا پشتیبانی از اینستاگرام کنید

اگر با انجام مراحل بالا قادر به بازیابی حساب اینستاگرام خود نیستید ، می توانید یک حساب هک شده اینستاگرام را گزارش دهید.

روی صفحه "به ما کمک کنید تا حساب خود را بازیابی کنیم" ضربه بزنید. این بار به جای درخواست کد امنیتی ، "نمی توانم به این ایمیل یا شماره تلفن دسترسی پیدا کنم" را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی ، فرم مربوط به جزئیات حساب خود را پر کنید ، "حساب من هک شد" را انتخاب کنید و "درخواست پشتیبانی" را کلیک کنید.

 

هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید ، باید یک ایمیل پاسخ خودکار از تیم امنیتی در اینستاگرام دریافت کنید که از شما می خواهد در تأیید هویت خود کمک کنید. از شما یکی یا هر دو مورد زیر خواسته می شود:

  • عکسی از خود در دست داشتن کاغذی با کد دست نوشته اینستاگرام برای شما فراهم کرده است.
  • آدرس ایمیل یا شماره تلفنی که با آن وارد سیستم شده اید و نوع دستگاهی که هنگام ثبت نام استفاده کرده اید (به عنوان مثال: iPhone ، Android ، iPad ، سایر موارد).

برای مارک ها و سازندگان در اینستاگرام ، ایمن نگه داشتن حساب کاربری شما هرگز مهمتر نبوده است.

و گرچه هیچ 100٪ راه تضمینی برای جلوگیری از هک شدن حساب شما وجود ندارد ، شما می توانید با دنبال کردن این مراحل ساده کار را برای هکرها کاملاً سخت کنید.